wtorek, 26 sierpnia 2014

41. Ważne pieczątki - Egipt

26 sierpnia

Trochę niepokoju w sobie miałem. Czy wszystko pójdzie sprawnie? Czy coś dziwnego się nie wydarzy? W jakim stanie przypłynie moto? I jakie procedury jeszcze będą wymagane?

Rano przyjechał Kamal i ruszyliśmy w stronę portu po drodze zabierając Elliota z Australii. Wyluzowany kolo. Japonki, koszulka, zmrużone oczy i powolne ruchy. Idzie. Ja - kask, dokumenty, pieniądze, pełne uzbrojenie. Pojechaliśmy do portu i już na miejscu zaczęliśmy ogarniać procedury. Elliot się chyba zaczął budzić. 

''Pieniądze na opłaty masz''?

''Ale ja tu nie mam. Mogę wypłacić z karty. Kartę mam w motocyklu, ale nie mam klucza''.

I tak z kilkoma innymi tematami. Wreszcie się wyjaśniło. Elliot był święcie przekonany, że odbiór motocykli będzie po południu i na poranne spotkanie wyszedł z nastawienie, że Kamal chce coś z nim przegadać. A tu, port nagle! Stąd całe zamieszanie. Elliot jest bardzo ok. Spoko gość.

Poszliśmy zobaczyć, co tam na barce? I nic. Motocykli nie widać. Nie widać, ponieważ stały dokładnie z drugiej strony barki. Zaczęła się więc operacja jej odwracania. Poczułem w sobie błogość, kiedy wreszcie otworzył się trap i odsłoniły się maszyny. Nie było na co czekać tylko zabraliśmy się do roboty. Operacja poszła sprawnie i maszyny wylądowały na brzegu.





Odjechaliśmy nimi w stronę celników i zaczęła się procedura wjazdowa do Egiptu: 

- najpierw CDP, czyli karnet i kilka dodatkowych kwitów do tego

- potem Kamal pojechał na policję po jakiś kwit z pieczątką

- po drodze zajechał do wydziału komunikacji po tablice rejestracyjne

- i jeszcze wykupił ubezpieczenie na moto

- a na koniec przygotował opis trasy opieczętowany też przez policję

I tak przygotowani ruszyliśmy z Elliotem w drogę powrotną do Aswan. Cały dzień roboty, ale motek stoi zaparkowany przed hotelem.

Uff...jutro wyjazd w kierunku Izraela.

Temp. 43st.C

Nowe tablice rejestracyjne

Ubezpieczenie egipskie

 Pieczątka z policji
 Opis, że ja, to ja, a moto, to moto...



7 komentarzy:

  1. a co z drugim moto??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drugie też wyciągnąłem. Było z nim trochę zabawy, bo zabrakło ładowania. Będzie czekało na Ziggiego.

      Usuń
  2. Znaczy jedziesz sam a moto Ziggiego zostaje u fixera? A on kiedy się wybiera po nie?
    pozdro Hiszpan

    OdpowiedzUsuń
  3. Uff no to w drogę Rafi i życzę Wam dalszej bezpiecznej podróży:))
    Tomalla

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Patrząc z zawodowego punktu widzenia są to zwykłe pieczęcie i do tego jeszcze nie automatyczne. Ciekawie zapewne wyglądałyby kolorowe pieczątki https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/pieczatki-nietypowe/kolorowe umieszczone na tych kartkach.

    OdpowiedzUsuń